klacht


Eigenschappen

Voorkeurslabelklacht
DefinitieUiting, het te kennen geven van ontevredenheid over iets.
Synoniemklachten
Toelichting op definitie(bron: Aquo)


Document waaruit een uiting van ontevredenheid of misnoegen over een object, subject of dienst blijkt. (bron: Objecttypenbibliotheek Rijkswaterstaat (NL), code: dt00187 / bron: Taxonomie van documenttypen)
Een geregistreerde uiting van ontevredenheid over het functioneren van kapitaalgoederen. (bron: Beheersystematiek Openbare Ruimte)

<klanttevredenheid> uiting van ontevredenheid gericht aan een organisatie (3.2.1), met betrekking tot haar product (3.7.6) of dienst (3.7.7), of het proces (3.4.1) van klachtenbehandeling zelf, waarbij expliciet of impliciet een respons of oplossing wordt verwacht (bron: Kwaliteitsmanagementsystemen - Grondbeginselen en verklarende woordenlijst) (bron: ABDL)
Exacte overeenkomsthttps://www.aquo.nl/index.php/Id-83938359-3d1f-4764-ae2d-29df3094c46c, http://www.rws.nl/abdl#DEF-1944
StatusConcept

Relaties

VertrekpuntRelatieEindpunten
klachtBreder
klachtBron van
klachtLid van Aquo

Afgeleide relaties

VertrekpuntRelatieEindpunt
klager (Begrip)Gerelateerdklacht
melding (Begrip)Gerelateerdklacht
Rdf.jpg